Situační komedie s prvky hororu
Osoby a obsazení
Kamil Ladislav Hampl
Eliška Petra Horvátová
Miloš Marek Daniel
Míša Jana Polášková
Past Saša Rašilov
režie Jakub Krofta
překlad Jiří Vondráček
scénografie a kostýmy Martina Zwyrtek
hudba Petra Horvátová
grafika Martin KafeS33 Hirth
fotografie Tomáš Krejča
produkce Jana Polášková a Žívá tvorba
producent AGENTURA SCHOK, SPOL. S R.O.
zájezdy Agentura HARLEKÝN
Kde toto představení uvadíme
30.01. DIVADLO U HASIČŮ PrahaPodrobnosti v programu
Eliška s Kamilem se právě nastěhovali do svého prvního bytu a plánují svatbu. Návštěvu Eliščiných rodičů, během které je chce Kamil požádat u ruku jejich dcery, však zkomplikuje nezvaný host, ze kterého se vyklube bývalý Eliščin milenec.
Tak začíná divadelní hra jednoho z nejznámějších současných polských dramatiků Michała Wałtzaka, jež se stala hitem jak polských tak i evropských scén, a kterou nyní ve vynikajícím obsazení nabízíme i českým divákům.
Situační komedie s prvky hororu diváka v žádném případě nešetří. Servíruje mu nekonečnou nálož emocí od smíchu přes hrůzu až po vzrušení. Pod atraktivním povrchem však skrývá hlubší poselství, ze kterého mrazí...
Lov na losa v jabloneckém divadle
Ano, opravdu se v našem překrásném kulturním stánku konal Lov na losa. Pod tímto názvem přivezla totiž do Jablonce hru uznávaného současného polského dramatika Michala Walczaka Agentura Harlekýn Praha. Evropsky uznávanou a úspěšnou komedii s prvky hororu i vzrušení nám nabídla v prvotřídním obsazení. Ústřední partnerskou dvojici, jenž se právě zasnoubila a přestěhovala do nového bytu, ztvárnil Ladislav Hampl coby Kamil a Petra Horvátová alias Eliška, v roli Eliščina bývalého milence se objevil Saša Rašilov a jejími rodiči se pro tuto hru stali Jana Polášková (matka Míša) a jako otec Miloš exceloval Marek Daniel.
Vyprodané divadlo sledovalo stopětatřiceti minutovou “komedii“ velmi pozorně. A slovo komedie záměrně uvádím v apostrofech. Jedná se totiž o extrémně silné a emočně náročné dílo, nenechající diváka vydechnout ani na chvíli. Děj, proplétaný střípky z doby “opony“ chápali především pamětníci té doby. Prvotřídní výkon Marka Daniela však nabídl zážitek všem. Kdybych měla vyzdvihnout největší klad Lovu na losa, byl by to právě výkon Marka Daniela. Jako mínus vidím (přestože jsem si jistá, že to byl režisérský záměr) extrémně časté používání jednoho vulgárního slova, bez kterého hra mohla být o čtvrt hodiny kratší. (ims)
Naše Jablonecko 4.2.2022